Jongensdip en meidenstress in het onderwijs

Pedagogisch didactisch

OP

Klassikaal

Henno Oldenbeuving

Inhoud van deze training


Gemiddeld gezien presteren jongens in het onderwijs slechter dan meisjes, krijgen meisjes op steeds jongere leeftijd stressklachten en zien we dat zij zichzelf veel druk opleggen. Hoe komt dat dan en hoe ga je om met deze onderpresterende jongens en overpresterende meisjes? En: heeft de coronaperiode deze ontwikkeling afgezwakt of juist geaccentueerd? In deze training krijg je antwoorden op vragen als: wat zijn verschillen tussen jongens en meisjes? Welke ‘jongensachtige’ en ‘meisjesachtige’ leerstijlen zijn er en welke pedagogische en didactische aanpak sluit daarbij aan? Is samenwerken belangrijker dan competitie? Hoe zorg je dat complimenten aankomen? Ook (de verschillende manieren van) motiveren van jongens en meisjes en talentontwikkeling komen aan bod. Na deze training heb je handvatten voor een gedifferentieerde aanpak en weet je wat de valkuilen en kansen zijn voor jongens en meisjes in het onderwijs.

Inhoud van deze training

Programmablok Deze training heeft plaatsgevonden en is afgerond Zet mij op de wachtlijst
30 september 2021 17:00 - 20:30 Spaarne College
07 oktober 2021 17:00 - 20:30 Spaarne College
04 november 2021 17:00 - 20:30 Spaarne College

Vragen over deze training?

Niet gevonden wat je zocht?