Anders kijken naar pubergedrag

Pedagogisch didactisch

OP

Klassikaal

Ingrid van Essen

Inhoud van deze training


Tegendraads, druk, vijandig of juist teruggetrokken, verlegen of piekerend: als docent heb je geregeld het gevoel dat er meer achter het gedrag van je leerlingen zit dan ze jou vertellen of laten zien. De puberteit is een periode waarin jongeren het veelal moeilijker hebben dan ze willen laten blijken. Het is nu eenmaal veiliger om je achter een masker te verschuilen. Om je leerlingen succesvol te begeleiden, is meer nodig dan gedragsinterventies en ingeoefende gesprekstechnieken. Welke boodschap schuilt er achter het gedrag van je leerlingen? Hoe bouw en onderhoud je een positieve relatie met leerlingen? En hoe blijf je je op professionele wijze verbinden met je leerlingen, juist als het in het contact lastig wordt? Tijdens deze training leer je de basisbeginselen van contextuele leerlingbegeleiding, waarin het pubergedrag in een context wordt geplaatst. Op deze manier leer je anders kijken naar leerlinggedrag. Je verdiept je in generatie Z. en leert de belevingswereld van jouw leerlingen kennen. Ook wordt aandacht besteed aan de emotieleer en de nieuwste inzichten van het sociale puberbrein. Daarnaast word je uitgenodigd om te kijken naar je eigen, vaak onbewuste, reacties op leerlinggedrag. Met als uiteindelijk doel om in verbinding te blijven met je leerlingen en een positieve relatie met je leerlingen op te bouwen.

Inhoud van deze training

Programmablok 12 plaatsen beschikbaar
19 januari 2023 17:00 - 20:30 Spaarne College
02 februari 2023 17:00 - 20:30 Spaarne College
16 februari 2023 17:00 - 20:30 Spaarne College

Vragen over deze training?

Niet gevonden wat je zocht?