Autisme anders bekijken

Pedagogisch didactisch

OP, OOP, LG

Klassikaal

Suzanne Agterberg

Inhoud van deze training


Tijdens hun middelbare schooltijd lopen veel leerlingen met autisme vast. Omgaan met deze leerlingen is niet altijd even makkelijk. Vaak is een eenduidige en gestructureerde aanpak voor leerlingen met autisme wel helpend, maar het is niet altijd genoeg. Overprikkeling en escalaties komen dan veel voor. Om deze bijzondere doelgroep écht passend te kunnen ondersteunen, is meer kennis nodig van autisme, en van werkelijke oorzaken van het gedrag van deze leerlingen. De vraag die hierbij belangrijk is, is niet ‘wat hééft deze leerling?’ maar… ‘wat heeft deze leerling van ons nodig?’ Sinds 2014 verzorgt Suzanne Agterberg, autismespecialist, trainingen over autisme, en helpt zij onderwijsprofessionals hun leerlingen met autisme beter te begrijpen. Dit doet zij vanuit een brede actuele theoretische kennis, maar zij weet ook waar zij het ‘praktisch gezien’ over heeft vanuit 25 jaar werkervaring in regulier én speciaal onderwijs. Zij ontwikkelde het Autismepaspoort, dat in deze training de leidraad vormt om autisme bij leerlingen te herkennen en te erkennen.

Inhoud van deze training

Programmablok Deze training heeft plaatsgevonden en is afgerond Zet mij op de wachtlijst
16 januari 2023 17:00 - 20:30 Spaarne College
06 februari 2023 17:00 - 20:30 Spaarne College
11 april 2023 18:30 - 21:15 Online

Vragen over deze training?

Niet gevonden wat je zocht?